معنویت درمانی

معنویت می تواند درمان بسیاری از بیماری های انسان مدرن باشد

معنویت درمانی

معنویت می تواند درمان بسیاری از بیماری های انسان مدرن باشد

معنویت درمانی

و انسان نیازمند معنویت است زیرا:
1- او مدرن شده است و هزاران بیماری از فرهنگ مدرنیته برخاسته است.
2- او بیش از حد از حقیقت «معنویت» فاصله گرفته است.
3- او بیش از حد به خود متکی شده است.

بنابراین انسان محتاج معنویت است.

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۶ , ۱۱:۰۵
    امید
  • ۲۳ فروردين ۹۶ , ۰۹:۴۹
    رفتن
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۳۱ فروردين ۹۶، ۱۱:۳۵ - زهرا باقری
    لایک:)
  • ۲۸ فروردين ۹۶، ۱۶:۲۴ - زهرا باقری
    درسته

هدف زندگی

دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹ ق.ظ

 خورشید می درخشد و من پیوسته گامهایی را در زیر نور خورشید در می نوردم.

و سوالی بزرگ ذهنم را فرا می گیرد ،

تمام روزهایم شب می شود و شبها به سپیده جای خود را می دهد ونفهمیدم که برای چه آمده ام؟



خورشید می درخشد و من پیوسته گامهایی را در زیر نور خورشید در می نوردم.


 


و سوالی بزرگ ذهنم را فرا می گیرد ،


تمام روزهایم شب می شود و شبها به سپیده جای خود را می دهد ونفهمیدم که برای چه آمده ام؟


و چرا آمده ام؟ و چرا هستم؟


در سالیانی دور ، انسانهایی آمدند از جنس مردم، از جنس اکثریّت مردم،به نام پیامبران الهی، که راهی نورانی


برای بشریّت معرّفی کردند و جوابهایی بسیار زیبا برای انسانها به ارمغان آوردند.


ویژگی این انسانهای پاک و دلسوز عبارت بود از : صداقت، یقین کامل به آنچه می گفتند،دلسوزی بیش از حد


برای خروج انسانها از وادی جهالت های فکری و عملی، معنا دادن به زندگی ، آوردن برنامه ای منظّم برای


هدایت انسانها و خط دادن به زندگی دنیوی آنها و آوردن عبادات که زندگی اخروی و ابدی را تضمین می کند


وپیوند عمیق برقرار کردن بین دنیا و آخرت ،


و در یک کلام : حرف تمام پیامبران الهی یکی بود : توحید که از آن اخلاق و عدالت و غیره منشعب می شود.


امّا عدّ ه ای نیز از فلاسفه غربی آمده اند و سخنانی مغایر سخنان پیامبران الهی زدند، که ریشه تشکیل


بسیاری از این سخنان بیشتر در نقد عملکرد دین داران کج سلیقه بود، نه خود دین.


آنان برای اینکه خود را از شرّ کلیسای متحجّر برهانند به جای اینکه مکتب پیامبران الهی را تقویت کنندتا در سایه


توحید ، اخلاق اجتماعی و اقتصادی و فردی و معنوی انسانها تقویت یابد، بلکه با معارضه با آنان پرداختند.


ویژگی بارز فلاسفه ملحد غربی عبارت از: عدم توافق بر سر یک نظر علمی


از هر دری صدایی می آید،یکی متمایل به خدا می شود و بر می گردد، یکی اصالت لذّت را معرّفی می کند،


یکی از تکلیف سخن می راند یکی از آزادی بی حدّ و حصر می گوید و...


و هر دم از این باغ بری می رسد،


در سطوح سیاسی و اقتصادی نیز یکی طرفدار سکولاریسم و سرمایه داری می شود،یکی نظام مارکسیسم را


پی ریزی می کند، و یکی به اصلاح مکاتب مذکوره می پردازد و...


جامعه سازی غربی هر دم بر اساس نظریه ای شکل می گیرد و نظریه ای دیگر آن را رد می کند، و این


تسلسل و سرگردانی همچنان ادامه دارد ، و بشریّت مانند موش آزمایشگاهی در دستان متفکّران غربی


اداره می شود، و اخلاق فردی بشر، و ساحت معنوی او هر از گاهی به سخره گرفته می شود و به بهانه های


واهی سیاسی تمامی حقوق خصوصی او زیر سوال می رود.


شما بگویید کدام مکتب بهتر است؟ مکتب انبیای الهی که از جنس اکثریّت مردم اند و حرف هایی همه فهم دارند


و مرامی یگانه و راهی روشن یا سخنان فلاسفه غربی که گاهی خودشان هم نمی دانند چه می گویند و گاهی سخنان آنان به


تناقضهای عمیقی نیز منجر می شود.


ما منکر اشتباهات و سوء فهم برخی از دینداران فعلی نیستیم، امّا در انتخاب بین دو مکتب پیامبران الهی که از


مشی و مرام واحدی پیروی می کنند و مکتب فلاسفه غربی که بهتر است بگوییم مکاتب غربی، که هماره


دستخوش تغییر و آزمایش بر روی آدمی است تا بی نهایت دنیا، قطعا انتخاب مکتب پیامبران الهی ترجیح دارد.


مکتب پیامبران الهی دارای ویژگی هایی است:


1- هرگز اختلاف اصولی در بین پیامبران الهی دیده نمی شود، اصل همه مکاتب آسمانی و پیامبران الهی بر


مبنای اندیشه توحیدی پایه گذاری شده است.


2-اخلاق،که فرع توحید است و عدالت که فرع توحید از ارکان مهم بعد از اندیشه توحیدی در تمام سخنان انبیای


بزرگوار، به طور گسترده مورد تاکید قرار گرفته است.


3- تمام تفکرات پیامبران الهی و لبّ لباب حرف های آنان در بر نامه های سیاسی و اقتصادی مبارزه با فساد


سیاسی مانند فرعون ها و نمرود ها و فساد اقتصادی مانند قارون ها بوده ، در سیره هیچ پیامبری نمی بینیم


که احتکار و ظلم و فاصله طبقاتی ،حتی جمع کردن بیش از اندازه سرمایه ، مجاز باشد.


اصل مساوات و عدم احتکاری را که حضرت شعیب و سایر پیامبران الهی مطرح کردند، در آن عصر


هیچ کارل مارکسی نبود تا از او تقلید کند، اصل مساوات وعدالت، یک اصل اساسی و منشعب از تفکر و


اندیشه توحیدی است.


4- عملکرد ضعیف دینداران امروزی سبب خدشه بر تفکر توحیدی و عدالت محورانه پیامبران الهی نمی شود


چون آن چه را پیامبران الهی گفته اند، باهیچ عقل سلیمی مخالفت ندارد، و در بین پیروان هر مکتبی


قطعا گروهی پیدامی شوند که کاسه از آش داغ ترند، وگروهی که هماره آهسته راه می روند


انسانهای معتدل و عاقل که مانند انبیا با شرایط زمانه خود به خوبی زندگی کنند ، کم پیدا می شود،و ما


منتظر زمانی هستیم که مقلّدان واقعی پیامبران الهی ، دست به کار شوند و جهان را از عدل پر کنند.


5- مکاتب غربی با این همه اختلافات وتناقضات فکری که بین آنهاست، گرچه توانسته اند ، بشر رابر


طبیعت پیروز گرداند، امّا آرامش را هرگز نتوانسته به بشریّت بدهد، با زندگی ماشینی آدمیان،تمام


احساسات و عواطف وجنبه های معنوی انسانها به فراموشی سپرده شده، کانون خانواده نابود شده


پوچ گرایی، مد گرایی ، مصرف گرایی، ماده پرستی ، شیطان پرستی ، آمیزش با حیوانات و هزاران


بدبختی و کثافت کاری دیگر، دامن غرب امروز را آلوده کرده است.


6- نگاه پیامبران الهی نسبت به انسان یک نگاه کاملا جامع است ، هم دستوراتی برای ارضای شهوت و


غرائز حیوانی دارند و هم دستوراتی برای پر بار کردن جنبه های معنوی انسان.


امّا متفکران غربی هر کدام شاخه ای از وجود انسان را پر و بال می دهند و با آرای متناقض آمیز گاهی


خودشان هم نمی دانند چگونه این فاصله ها را کوتاه کنند، بنابراین از این حیث نیز مکتب پیامبران الهی بر مکاتب


تناقض آمیز غربی ترجیح دارد.


ومن الله التّوفیق


و آخر دعوانا أن الحمد لله ربّ العالمین.


 سلطان علی نایبی

  • معنویت درمانی

اندیشه توحیدی

معنای زندگی

معنویت

هدف زندگی

نظرات (۱)

دقیقا همین طوره موافقم
پاسخ:
موفق و موید باشید و همیشه سرافراز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی